Vonatok,közlekedés,játék,közlekedés,leírás

Honlapunk megújult!!!!!!!!

TGV Vonat:                                                       FŐOLDAL

1995-1997

kato-tgv-duplex-5x

Adatok:

Legnagyobb sebesség: 300 km/h

Teljesítmény: 8800 kW

Tömeg: 416 tonna

Ütközőkközötti hossz: 200,2 m

A TGV francia nagy sebességű vonat (franciául: „Train à Grande Vitesse"). A TGV vonatokat a francia Alstom cég gyártja. Franciaország egyik nemzeti szimbólumaként is szolgál és az egyik legsikeresebb   nagy sebességű vasútnak számít a világon a Japán Sinkanszen után, mege lőzve a német ICE rendszert..<p>A világ egyik leghíresebb nagy sebességű vonalának, a Párizs és Lyon közötti TGV vonal megnyitásának 25 éves évfordulóját 2006. szeptember 22-én ünnepelték a franciák. A 25 év alatt folyamatosan bővülő francia nagy sebességű vasúthálózaton a TGV szerelvények eddig összesen több mint 2 milliárd kilométert tettek meg, kezdetben 260 km/h, az új vonalakon ma már 320 km/h sebességgel száguldva. A negyedévszázad üzemeltetési, kereskedelmi és műszaki fejlődés lehetővé tette a sebesség folyamatos emelését.

A TGV története:

 

 

250px-hgv_netz.jpg

  • Kék: Ice,  Narancs: Tgv,, Vörös: Thalys Pbka, Sárga: Eurostar

  • Vastag: Nagy sebességű vonal, Vékony: Felújított vonal, Szaggatott: Épülő vonal

A TGV megépítésének ötlete az 1960-as években merült fel, miután Japán nekilátott saját nagy sebességű vonatának, a Sinkanszennek kifejlesztéséhez. A francia kormány a légpárnás járművek, valamint a maglev-technológián alapuló vasutak (Aerotrain) kifejlesztését szorgalmazta, de a nemzeti vasúttársaság, az SNCF elkezdte vizsgálni a nagy sebességű szerelvények viselkedését is a normál, már létező vonalakon. Az első prototípus, a TGV 001 volt. 1976-ban a francia kormány pénzügyi támogatásával megkezdték az első        nagy sebességű vonal (ligne à grande vitesse) az LGV Sud-Est építését Párizs és Lyon között. Ezen a vonalon nemcsak a sebesség növelése volt a lényeg, hanem szükséges volt a meglévő vonal túlterheltségének a csökkentése is. Ez a terület ugyanis Franciaország legsűrűbben lakott része. A vonal eredeti neve LN1, azaz Ligne Nouvelle 1 (Új Vonal 1) volt. Az első legyártott szerelvény 1980. április 25-én állt forgalomba. A hivatalos TGV szolgáltatás 1981. szeptember 27-én indult be Párizs és Lyon között. A szolgáltatás kezdetben a két francia nagyváros között ingázó üzletemberek szféráját célozta meg, és mivel lényegesebben gyorsabb volt úgy a közúti, mint légi közlekedésnél, már az első évben óriási sikert könyvelhetett el, nem csak célközönsége körében. A következő évtizedekben további LGV-ket nyitottak meg:  1989-ben az LGV Atlantique-t Párizs és Tours között;  1993-ban a LGV Nord-t Párizs és Calais valamint a belga határ között; 1992-ben az LGV Rhône-Alpes Valence-ig; 2001-ben az LGV Méditerranée Lyon és Marseille között.  Az LGV Est, mely Párizst köti össze Strasbourggal hivatalosan 2007. március 15-én nyílt meg a forgalom számára. Sikerét bizonyítja, hogy működésének első hónapjában több mint egymillió utas vette igénybe. A kelet felé vezető nagy sebességű vasútvonal második szakaszának kivitelezése 2010-ben kezdődött.[1] A következő vonal a LGV Perpignan-Figueres lesz, mely összekapcsolja a spanyol és francia hálózatot. A francia LGV-khez hasonlóan nagy sebességű pályák épültek Belgiumban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban is, így a Párizs, Brüsszel, Amszterdam és London közötti utazási idők jelentősen lecsökkentek, konkurenciát jelentve a hagyományos vasútnak, közúti- és légi közlekedésnek. Az 1994-ben üzembe helyezett Eurostar szerelvények az Eurotunnelen keresztül biztosítják a gyors összeköttetést Párizs és London között. A szerelvények az LGV Nord-ot veszik igénybe, valamint a brit HSL 1-et, mely 2007-ra készült el. A TGV 25 éves sikertörténete igazolta: a 280-320 km/h üzemi sebesség alkalmazása mellett is fenntartható a biztonságos vasúti közlekedés.

Rekordok

A nagy sebességű villamos motorvonatok rekordját a francia vasút tartotta, miután 1990. május 18-án a TGVTM11 Atlantique 325-ös számú szerelvénye túlszárnyalta az ötszázas álomhatárt és 515,3 km/h csúcssebességet ért el. A TGV tartja jelenleg is a hagyományos kötöttpályás vasút sebességi rekordját (574,8 km/h), melyet 2007. április 3-án állított fel egy TGV POS szerelvény a Párizs-Strasbourg vonalon (LGV Est). 2007-ben a TGV volt a világ legnagyobb sebességgel üzemelő vasútja: a Lorraine-TGV és Champagne-Ardenne-TGV állomások között 279,3 km/h-s sebességgel. 2006. május 17-én egy Eurostar megdöntötte a leghosszabb idejű megállás nélküli nagy sebességű utazás rekordját, amikor a Da Vinci kód filmjének stábját 7 óra 25 perc alatt szállította el Londonból Cannes-ba (1421 km, átlagosan 191,6 km/h). A leggyorsabb hosszútávú utazást egy TGV Réseau szerelvény tette meg Calais és Marseilles között: 1067 km 3 óra 29 perc alatt (átlagosan 306 km/h), az LGV Méditerranée átadása során 2001. május 26-án. 2003. november 28-án szállította az egy milliárdodik utasát, és ezzel a japán Sinkanszen mögött (5 milliárd utas 2000-ben) a második az utasszámot tekintve.

Fejlesztés:

A K+F szövetség tagjai:

Egy ilyen nagy ívű, gyakorlati kísérletekre alapuló, igen költséges kutatás-fejlesztési program, mint a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztése (továbbiakban NNSKF) csak akkor lehet sikeres, ha abban valamennyi fontos gazdasági szereplő részt vállal, beleértve a gyártókat, a felhasználókat és a jövőbeni üzemeltetőket. Ennek megfelelően e projekt keretében együttműködik:az RFF, a francia vasúthálózatot üzemeltető társaság, mint pályafelelős, az Alstom cég, a járművek tervezője és gyártója, az SNCF, a francia nemzeti vasúttársaság, mint üzemeltető.

Az NNSVF K+F projekt alapcélja:

Az RFF, az Alstom és az SNCF, közös „Nagyon Nagy Sebességű Vasúti Fejlesztési Program" - ja azt célozza, hogy a fejlesztési irány az elkövetkezendő években a nagyon nagy sebességű közlekedés meghatározója legyen és biztosítsa, hogy Franciaország megőrizze globális vezető pozícióját a nagy sebességű vasúti közlekedés terén. A program célirányai, kulcsfontosságú területei a következők:   környezetvédelem, garantáltan magas színvonalú üzemi biztonság, az utazás élménye és új szolgáltatások, utazási idő csökkentése. NNSVF nagy ívű, hosszú távú projekt a V150 kísérleti vonatra alapozva. A francia nagy sebességű hálózat 2007-ben tovább bővült az új, keleti irányú nagy sebességű vonal üzembe állításával, emellett a 2007. év kulcsfontosságú a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztését célzó program szempontjából is. Az ún. V150 program keretében az együttműködő partnerek egyesítették széles körű szaktudásukat a következők érdekében: A francia vasúti rendszer teljesítményének növelése az infrastruktúra minőségének javításával, biztosítva ezzel azt, hogy minden tevékenység központjában az utas kényelme és biztonsága álljon, Hosszú távú program kidolgozása 2050-ig, amely meghatározza a nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztési irányait, Három, egymást támogató, kiegészítő partner a vasúti közlekedés jövőjének fejlesztésében, a „nagyon nagy sebességű vasúti közlekedésfejlesztési programnak" három partnere, szorosan együttműködik, ötvözi tudását és szakmai jártasságát a lehető legjobb eredmények elérése érdekében. A francia vasúthálózat tulajdonosa és üzemeltetője, a Réseau Ferré de France (RFF) valósítja majd meg az infrastruktúra teljesítmény-javítás minden részfeladatát (anyagok, berendezések, vágányok, biztosítóberendezések, zaj, stb.) a vasúthálózat minőségének hosszú távú javítása és a nyilvános vasúti közlekedés fejlesztésének elősegítése érdekében. Az Alstom Transport azt a tapasztalatot hozza az együttműködésbe, amelyet több mint 560 nagy sebességű vonat tervezése és összeállítása során szerzett és amellyel a piac egyre növekvő igényeit szolgálta a teljesítmény, a sebesség, a tervezés és az interoperabilitás terén. A TGVTM egy igen hatékony teljesítmény-alapú gazdasági modellt képvisel. A TGVTM márkanév alatt az SNCF évente 100 millió utast szállít, 300 km/h sebességgel és folyamatosan új szolgáltatásokat fejleszt ki. A szolgáltatások és az árképzés újításai kulcsfontosságú szerepet játszanak a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztési programban, mivel ez az együttműködés egyre közelebb hozza Franciaországot a gondtalan utazás korszakához.

A fejlesztés kulcsfontosságú területei:

A NNSVF programnak alapja a három együttműködő partner egymást kiegészítő szakmai tapasztalata és szakértelme, valamint az utasok kiszolgálásának négy kulcsfontosságú eleme: a járművön való utazás élménye, a biztonság és a teljesítmény, valamint az utazás és a környezetvédelem.

Környezetvédelem

A nagy sebességű vonat az egyetlen olyan távolsági közlekedési eszköz, amelynek üzemeltetése függetleníthető a jelenlegi fosszilis üzemanyagoktól, és ezáltal az egyetlen, amelynél megoldható, hogy egyáltalán ne bocsátson ki széndioxidot. A környezetvédelem alapvető részét képezi a „nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztési programnak": az új vonalak úgy integrálódnak a tájba, hogy figyelembe veszik a helyi környezeti adottságokat és szem előtt tartják a lakosság igényeit. Azon túl, hogy a program törekszik a rezgés és a zajártalom csökkentésére, a vonatok belső terében és a vonaton kívül egyaránt, a gazdaságos tervezés részeként az energia megtakarítására is koncentrál: a kompozit anyagok használata, a vontatási rendszer hatékonyságának növelése és a tagolt szerelvény-kialakítás bevezetése mintegy 10-15 százalékkal csökkentette a nagy sebességű vonatok tömegét és a működtetésükhöz szükséges energiát; az AGVTM szerelvénynek 100 tonnával lesz kisebb a tömege, mint a hagyományos kialakítású nagy sebességű vonatoknak. Ez 650.000 kWh megtakarítást eredményez évente, egy 500.000 km-t futó vonat esetében, amely minden vonatnál évente 50.000 Euró megtakarítást jelent, a francia villamos energia ár alapján számítva; a további műszaki fejlesztéssel: az elektrodinamikus fék üzemi fékezéskor, a fékezési-energia visszatáplálás révén - ez a megoldás az új generációs LGV Est vonalon már alkalmazott technológia lesz - új lehetőségek nyílnak majd az energiafogyasztás csökkentésére, különösen a lejtős vasútvonalakon.

Magas színvonalú biztonság

A NNSVF program központjában a mindennapi biztonság áll. A program résztvevői hangsúlyt fektetnek a megbízhatóságra és a fékezésre, a vonatokra fedélzeti videó-rendszert szereltek, továbbá növelik a pályák környezetének biztonságát is, valamint új típusú felső vezetékrendszert építettek ki. Annak érdekében, hogy a vonatok biztonságos követési távolságot tartsanak egymástól (nagyobbat, mint a megálláshoz szükséges távolság), a nagy sebességű vasútvonalak esetében (LGVTM2-k ) olyan új megoldásokat alkalmaznak, mint a Pagnysur - Moselle-i székhelyű állandó vonat helymeghatározó rendszer a Kelet- Európai LGVTM esetében. Az utasok és a személyzet biztonsága a „nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztési programjának" központi elemét képezi. Annak érdekében, hogy az RFF vágányok jó állapotban maradjanak, a program résztvevői bevezették az „IRIS 320" TGV eszközt. Ez lehetőséget ad vágányok folyamatos felügyeletéhez, és maximálisan 320 km/h sebességgel haladva, rögzíti a kényelemre, a vágány minőségére és a biztonságra vonatkozó információkat. A megbízható, hatékony fékrendszerek is hozzájárulnak az utasok biztonságának növeléséhez. A TGV szerelvényeken üzemszerűen villamos fékezést alkalmaznak, egyenletesen lassítva a vonatot, hogy az utazás komfortját ezzel is javítsák, szükség esetén pedig elektropneumatikus fék növeli a fékhatást. Az AGV 3 szerelvényeken alkalmazandó motoros forgóvázak tovább csökkentik az elektropneumatikus fék használatát, noha a vonat teljesítményének növelése azzal járt, hogy nagy energiaemésztésű féktárcsákat kellett beépíteni, az előírt féklassulás elérése érdekében. Az AGV -t nagyobb üzemi sebességre tervezték, új féktárcsákat alkalmaztak. A TGV járművekben szokásos 24 MJ hő-elvezető képességű tárcsákat 30 MJ súrlódási hő-elvezető képességűre cserélték fel. Végül, a TGV és a jövőbeni AGV közös vonása, a tagos, csuklós rendszerű, zárt vonatképzés Jakobs rendszerű forgóvázak alkalmazásával. Ez a kialakítás bizonyítottan biztonsági előnyöket jelent, mivel a tagolt szerkezet „félmerev" vonatszerelvény, amely biztosítja, hogy a szerelvény kocsijai még egy kisiklás esetén is ugyanazon a nyomvonalon maradjanak.

Az utazás élménye és új szolgáltatások

A „nagyon nagy sebességű vasúti közlekedésfejlesztési program" innovatív gyakorlati megoldásokat kínál a fedélzeti kényelem terén is. Ennek részeként az NNSF program három partnere új szolgáltatásokat fejleszt az olyan kényelmi szolgáltatások javítására, mint például a széles sávszélességű adatátvitel a vonatok és a földi átjátszóállomások között, valamint a vonatba való beszállás komfortja és a fedélzeti helykihasználás. Az utazási kényelem fokozása és pihentető utazás fejlesztése érdekében, az ALSTOM és az SNCF együttműködik a következő területeken: a vonatok belső kialakítása, a helykihasználás optimalizálása, harmonikus és praktikus elrendezéssel a vonat különböző területein, a vonat kialakítása (az AGMTM szerelvényen a teljesítmény eloszlása növeli a moduláris elrendezést és 20%-kal növeli a befogadóképességet), ülések kényelme (hosszú távú utazásokhoz a nagy sebességű vonatokon állítható, személyes igényekre, testmérethez alakítható ülések lesznek, alkalmazkodva ezzel az utasok alakjához és egyéni kívánságaikhoz).

Az utasok kényelme

A „nagyon nagy sebességű vasúti közlekedésfejlesztési program" erősen összpontosít a francia vonatokon nyújtott szolgáltatások maximális kibővítésére, mivel az egyik alapvető különbség a szolgáltatás színvonala lesz az európai, valamint világ más részein nagy sebességű vasúti hálózatot üzemeltető társaságok között. Szolgáltatások egész skáláját fogják bevezetni az új, keleti irányú LGV vonalon, mint például a Cinétrain fülkék, családok számára fenntartott területek a hagyományos osztályokon, és bővített távközlési lehetőségek (szélessávú internet kapcsolat, műholdas antenna és WiMAX technológia). A TGVTM szerelvények hamarosan nagy sebességű Internet hozzáférést nyújtanak, 320 km/h sebességgel történő haladás mellett is, míg az új, keleti vonalon közlekedő TGVTM szerelvények tetején kétirányú antenna lesz felhelyezve (áramvonalas formájú, hogy a lehető legnagyobb mértékben csökkentse a légellenállást).

Utazási idő

A „nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés fejlesztési program" megvizsgálja és figyelembe veszi a városi és regionális tervezés közlekedési vonatkozásait is annak érdekében, hogy az eljutási idő csökkentésével lerövidítse a távolságokat és közelebb hozza egymáshoz az embereket. A vasúti közlekedés rendszerességének és pontosságának javításán túl a program tanulmányozni fogja a forgalom növelésének módját is, javítva ezzel az interoperabilitást és a forgalom zavartalanságát. Franciaországban a 2007. március 15-i állapot szerint az LGVTM vonalhálózat összesen 1.800 km hosszúságú. A nagy sebességű hálózat terjeszkedése újabb területeket nyitott meg országszerte, és vezető szerepet játszik Franciaország.

 

Kérjük töltsd ki kérdőívünket!

 

 

 

 

Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 28
Heti: 48
Havi: 244
Össz.: 128 504

Látogatottság növelés
Oldal: TGV
Vonatok,közlekedés,játék,közlekedés,leírás - © 2008 - 2024 - vonat.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »